At bryde en grænse -Geert Wilders

Hvis du følger med i medierne, eller bare har været inde og undersøge de forskellige udenlandske politikere, man ville møde på Folkemødet; så har du højst sandsynlig stødt på Geert Wilders.

For jer der ikke ved hvem han er, så er han en hollandsk politiker og meget radikal i sine holdninger om udlændinge og generelt bare folk med en anden etnisk herkomst. Mange ville endda sige han er rødglødende racist. Men især går hans fordømmende udtalelser ud over muslimer, og efter de her terrorangreb i Paris og København har der været meget debat og tale om, om han skulle have lov til at deltage.

Kort sagt er ideen med Folkemødet, at man skal kunne gå rundt blandt kendte politikere og få en dialog som man til dagligt ikke ville kunne få. Det kunne det danske politi selvfølgelig ikke lade Geert Wilders gøre, da muslimerne ville blive vrede over, at han krænker deres religion; så det giver vel sig selv de ville binde deres bombebælte, som jo ligger under deres falafelvogn, over maven og sprænge hele Folkemødet i luften. Derfor satte de 1.500 politifolk på den lille ø, Bornholm, for at beskytte os alle mod disse forfærdelige mennesker. Tænk at en mand kan få os til at sætte så mange politifolk på arbejde, forstå mig ret, jeg elsker politiet og ser dem som de autoritære, men så igen, kunne vi ikke bruge vores skattekroner på noget bedre end 1.500 politifolk?

I hvert fald skulle han holde en tale, og jeg som samfundsstuderende og ung, elsker at bryde grænser. Så efter en debat om EU´s fremtid, mellem nogle ungdomspolitikere, tog Magne og jeg afsted og glædede os som var vi tolv år gamle på juleaftensmorgen. Hans tale skulle holdes på en skole ved et stort kryds, her kom vi gående ved vejen hvor der holdt to politimotorcykler på hver side af vejen. Vi spurgte om vej og de sagde der var endnu trehundrede meter endnu; allerede to minutter efter begyndte folk at samle sig i kø til at høre hvad den skøre hollandske politiker havde at sige, og pludselig hører vi sang, vi kigger op og ser et kæmpe banner og omkring 100 syngende protesterende danskere. På banneret stod der ”ET RACISMEFRIT FOLKEMØDE! ”. Skolen er omringet med politifolk, jeg vil gætte på der i hvert fald var tres-halvfjers politifolk, bevæbnet og med skudsikre veste. Her ser vi en politibil efterfulgt af en sort bil med tonede ruder køre ned på skolepladsen. Efter fem minutters tid lukker de firs folk ind og lukker porten. Lad mig sige det sådan, jeg var ikke en af de firs; og det var i hvert fald ikke et folkemøde.

Geert-Wilders

Andre indlæg i kategorien: Folkemødet 2015